Tuesday 1 November 2011

~~Ayah Rindu Anak Mu Kini Tiada Bertepi!..- by ~ Junaidah June Indah

Semalam aku mimpi bertemu dengan mu
rindu hati tiada terkira terasa kemesraan
kasih sayang mu dulu menghantui diri
eemmm!aku terjaga mencari bayang mu..

Melayang sebentar fikiran kepada mu
Addduuhhh! aku rindu sangat pada wajah itu
airmata terasa hangat di pipi tanpa pinta ku
kini ingin sangat bermanja pada mu seperti dulu

Tapi Allah lebih menyangi mu..
walau aku masih memerlukan mu membimbing ku
memberi tunjuk ajar ku di setiap langka ku..oohh pilu!
langit malam ku seakan berduka bersama hati ini

kepergian mu memaksa aku menjadi dewasa
mengajar aku bertapa aku harus berjuang melawan
dugaan hidup yang mendatang yang penuh segalanya
hanya iman di dadah yang mampu ku pertahan kan

Kepergian mu mengajarku bagaimana
harus mencintai dan menyayangi dan
bagaimana harus tulus dan berkorban
dalam memperjuangkan yang terbaik bagi diri

Aku datang kepadamu,
Ayah, semilir di bawah
kemboja nisan mu
aku menangis dan berdoa
mengenang segala dosaku
pada mu..
kini aku sangat rindu padamu..dan
semoga roh mu di tempatkan bersama
orang-orang yang beriman..Amin.
hati berkata,..

~~Ayah Rindu Anak Mu Kini Tiada Bertepi!..Alfatihah..
.
..JUNE INDAH...01112011