Thursday 17 November 2011

~MENCARI SINAR EMBUN PAGI~

Bukan tagih bukan simpati
hati merintih pada yang sudi
mengharap sinar akan kembali
menempuh kelam cahaya mimpi

Masih adakah insan yang sudi
menghulur kasih cinta yang suci
pada diriku insan yang hina ini
agar berbunga kembali hati yang sepi

Disubuh yang bening ini
aku masih mencari sang kekasih hati
dalam sejuk embun menitik pagi
untuk bersama sehidup semati

Berkesempatankah aku dikala ini
untuk mengecapi cinta kembali
cinta yang tiada berbelah bagi
memberikan aku kasih yang abadi

Engkaukah sayang yang aku impi
untuk mengisi kesunyian dikala sepi
mendampingiku hingga saatnya aku kembali
kembali menemui pencipta yang maha suci

Haruskah aku merintih meratapi
nasib diri tiada yang mahu peduli
dinisan hati yang sunyi..
…aku cipta ini
mengenang diri..
…hati yang tidak dimiliki.....

SAZALEE SULAIMAN(SS-Z)
NILAI,NEGERI SEMBILAN.