Thursday 17 November 2011

~siapa aku..padamu~...

hadirnya aku dalam hidupmu..
dan hadirnya kau dalam hidupku..
umpama sinar mentari yang menyinari alam..
di pagi nan indah..
terbit dengan cahaya..
memberi sinar baru dalam kehidupan..

namun..
umpana malam tanpa rembulan..
sepi tanpa cahaya..
aku ibarat hiasan dalam duniamu...
dimanja mesra tika kau kesepian..
dibiarkan tika kau bahagia...

siapa aku?
adakah sekadar hiasan bagimu..
atau sekadar mainan jiwamu..
haruskah aku?
terus begini bersamamu..
atau aku..
perlu berlari pergi..
melupakan sinar yang ku harapkan..

semakin aku mencuba..
semakin aku merasai..
betapa sukarnya untuk aku..
mendapatkan sinar itu..
menjadi milikku yang sebenar..
bukan hanya sekadar harapan..

tapi..
aku tidak berdaya..
kerna ia bukanlah untukku..

aku ibarat cermin..
yang membiaskan sinar itu..
untuk menyinari kebahagiaan insan lain..