Wednesday 25 January 2012

AKU

Aku pernah berjanji,
Hanya dia di dalam hati...
Akan sehidup semati,
Sehingga aku tak bernafas lagi...
...
Mulanya cinta berputik,
Aku menanti dia menunggu..
Sekarang bagaikan bunga dipetik,
Semakin hari semakin layu...

Bersedih hanya seorang diri,
Kerana dia dibawa pergi...
Aku sedar bahawa janji,
Tidak selalu akan tepati...

Hati ditutup buat selamanya,
Hanya dibuka bila bersedia...
Kerana tak sanggup rasa kecewa,
Biar aku hidup merana...

Tidak ku sangka, tidak ku duga,
Apa dibuat tak seperti dikata...
Aku bertemu gadis jelita,
Hati ku akhirnya terbuka semula...

Bukan nya aku hendak bercinta,
Kerana tak pasti siapa kah dia...
Ingin ku jadi kawan setia,
Biar lah lama tidak mengapa...

Bila ku pandang, aku terpikat,
Hendak bicara, hampir tersekat...
Darah gemuruh, hilang semangat,
Bukan kah aku lelaki hangat??(:senyum:)

Aku mencuba, mencari jalan,
Ingin menanya dengan sendiri...
Sudikah dia menjadi rakan,
Walaupun aku ikhlas di hati...

Semakin hari semakin ragu,
Menanti jawapan yang aku tuju...
Fikiran menjadi tidak menentu,
Bila ditanya semuanya tak tahu...
~~paktamzuber~~