Monday 30 January 2012

ILUSI DALAM IMPIAN YANG KOSONG

aku adalah berdiri atas seribu impian
tanpa tangga untuk mencapai mimpi
yang mana leka dengan ilusi indah
...
yang penuh dengan nastuwangi

disini aku terdampar mencermin wajah
tanpa cahaya menyuluh perjalanan
untuk aku melangkah keperjauhan
dan bermakna di helaian dedaun masa mendatang

waktu dan ketika amat mengkhayalkan
dengan bunga-bunga angan yang menggunung
menjangkau melebihi batas yang nyata
tersenyum sendirian menikmatinya dalam kosong

meskipun aku lengah berdiri di sini
benci pada rindu, pada diri sendiri
yang semakin menghiris setiap igauan
tanpa nyata dan tanpa penyelesaian
terbalut bersama-sama semangat kosong
yang meribai ilusi sepi........
hakikatnya aku dalam kekecewaan

pena dari :
Lezaihasra Lm
pada : 30012012/ jam 654pagi