Tuesday 31 January 2012

~" PADAMKAN LAMPU TIDURMU".....~


hayatku semakin lelah menongkah arus kehidupan
apakah harus aku mengalah dipertengahan hidup
yang ombaknya semakin kejam menghempas sekujur diri
...
serasa hampir saja berkecai dan terpisah ruh dari jasad
hilang upaya meniti liku getir perjalanan
tanpa ada belas dalam setiap perbuatan

habis dayaku menghidang santun padamu
puas sudah mencoba memartabatkan diri dikerling matamu
tapi aku tetap jatuh pada ketinggian hidup yang kau mahu
mungkin tanganku cacat untuk menggapai aras itu
apa saja yang kau mahu..?
kau sebutlah...!
telahku tujah segala ranjau berduri
telahku bekukan kalbu yang kau racik seribu
telahku sejatkan airmataku dari inderamu
apa saja...!
kau katakan apa saja.......!
AKU LAKUKAN SEMUANYA UNTUKMU....!
hanya termampu olehku sayangku

tapi
kegagalan tetap menjulang batinku
perihku menggeleparkan uratnadi
aku tersandung untuk sekian kali
deraan jiwa membius diri
aku tak mampu
sungguh aku tak mampu lagi
menongkah selut dan lumut
yang melumur diri

Kekasihku
andai suatu ketika nanti
jiwa rasa ini akan mati
usahlah kau tagih janji
kerna ruhku telah pergi
hanya jasad yang ada disisi
roda hatiku telah terhenti
segala rasa sirna dari ujud diri
kau lontarlah aku sepuas hatimu
kerna aku telah lama mati
setelah" kau padamkan lampu tidurmu"....!

♥ manja ♥
15:26pm
31~01~2012