Tuesday 31 January 2012

~ CEMBURU ~

cemburuku menggunung...!
setelah aku abdikan diri demi percintaan kita
ternyata kau mendustainya
...
kau pinggirkan diriku semahumu
terpancar kemesraanmu bersama temanmu
yang kau tunaskan mereka seumpama butiran belian
sedangkan aku hanya serpihan kaca yang berserakan
yang harganya tiada dilirik matamu
aku kaku..terbelenggu
teraba-raba mengais dimana silapku

cemburuku terlalu
dimanakah sirna bisikan manja khusus buatku
apakah sudah kau ketemui penggantiku
dan jemu untukku melingkari hatimu
jangan mengukir kepasrahan jika hakikatnya kepalsuan

Ya... aku benar-benar cemburu
tapi cemburu itu meruntun hatiku
perlukah aku alunkan nada cemburu itu
sedangkan kau telah melangkah pergi dariku
seluruh jiwa dan ragaku serahkan hanya padaMu
jika ternyata itu kedangkalanku
aku rela dihukum Karma
kerna aku tahu tiap bicaraku menjadi racun pada dirimu
Allahu Rabbi...
kau pertunjukkanlah segala kebenaran
demi sebuah perhubungan
kerana hipokrasi bukan milikku
janji yang disatu tak pernah aku serakkan
nurulLah aku pohonkan
aku berserah pada-Mu Allah....

Yaa- Rabb perdengarkan lah kata kata aku ini !!!

~ Keris Abadi - 01/FEB/2012 - 01:16pm