Sunday 11 December 2011

Siluman Cinta

tak perlu lagi aku kenangi
setiap detik indah bersamamu
kerna kau yang ada
tidak pernah tahu menilainya

tak perlu lagi aku ratapi
setiap rasa bahagia memilikimu
kerna kau yang ada
tak pernah tahu untuk menjaganya

memang aku derita
itu aku sedia terima
kerna separuh dariku ada padamu
namun aku sentiasa syukur
kerna separuh sisa hidupku
takkan pernah membuatku mati

itukah saja yang kau ada
kerna pujianku sampai ke langit
cemarkan lagi cematimu
aku ingin jadi lebih kuat

memang aku diam
kerna aku hanya bahagia dengan aku
tidak seperti kamu
yang masih melukut
agaknya tidak ketahui siapa tuanmu
kutiplah kasih yang engkau cemari
berikan pada si bodoh yang bakal menjadi pintar

usah kau berdagu
kerna aku tak pernah kesal tinggalkan dirimu
apalah gunanya, siluman menjelma bidadari.

-gelap-
05.12.2011