Friday 23 December 2011

~MUKIM PERKASIHAN~

bertasbih lah di-mukim pembaringan
tika malam menginjak muka
bersepuh nikmat kematangan jiwa
kentalan nestapa Ku pintal menjadi nikmat dunia
ujungNya biar merona merah membara

kudupan cinta keracunan tak pernah getir
malah menyua seribu anjakan kasih
benih-benih bak mutiara dara berzikir
pada hebatNya Cinta teruna penyair
makin di beri makin menguntum mekar tetesan madu
pada kuncup mawar biru rindu

Kau dengar janji-Ku sang penyair pujangga
kosong bukan Aku jika Kau tiada rasa
bukan Aku jika gapai tangan-Mu tak Ku kait
Ku ikat jemari-Mu setinggi setanggi di-langit
melayang bak semilir berdenyut nadi berbelit mati
biar alunan bayu milik Kau dan Aku
mengibar di kocak segumpal rindu meng-UNGU

Piala milik kita Ku pugar semula
biar jantung kita se-pusar se-nyawa
di-ratah mahar cinta
kelak terlahir benih-benih tusukan berbara
pada agungNya kuasa nikmat rasa

KEKASIH-KU
tak se-detik aku terlupa kamu
biar jentayu berlagu sendu
terobek hati
di sayat hiris belati
di-rejam mati
terpanggang berapi
Aku tetap Aku
Milik KAMU!