Thursday 22 December 2011

Semilir Di Hati

aku tak perlukan cinta
kerna cinta selalu hadir untuk melukakan.

apakah kau sangka aku bodoh?
tidak tahu apa ertinya cinta
lalu atas dasar apa kau berbicara soal cinta denganku
apakah hanya engkau seorang yang pernah bercinta?
yang pekak bolehlah kau bohongi.

dua baris ayat
lalu kau ketahui hatiku?
bijaksana apakah engkau ini
bolehlah aku pinjam geliga otakmu
untuk dijadikan cagaran hati yang terluka.

janganlah terlalu naif
agung cintamu mungkin Taj Mahal
agung cintaku?
sebutir pasir belum tentu kau boleh terima.

memang!
aku tak perlukan cinta
namun suci hatimu belum tentu aku nafikan
kau percayakan cinta?
tunjukkanlah padaku
ajarkanlah aku
kerna aku hanya manusia bodoh
yang mudah tertawan hatinya
tapi tak mudah memberi rasa cintanya.

-gelap-
07-12-2011
9.15 pagi