Sunday 3 March 2013

Dondang Sayang.

Dondang Sayang.

Petang ini aku berdondang
berdondang sayang bengang si bangang
ibarat sushi sedang terhidang
boleh dipandang tak dapat dipegang,

kisahnya sama dengan burung merpati
makan di tangan, dipegang ia lari
gambar diundang giurlah mata menatapi
dikomen sama dia maki kembali,

aduhai dondang sayang masih berlagu
nak jadikan cerita kini berseteru
di'unfreind' si dia relalah aku
ku'blok' dia pula,

ha! ... puaslah hati aku,

alahai dondang sayang.

ss/spl/pm ... 02/03/2013.
Dondang Sayang.

Petang ini aku berdondang
berdondang sayang bengang si bangang
ibarat sushi sedang terhidang
boleh dipandang tak dapat dipegang,

kisahnya sama dengan burung merpati
makan di tangan, dipegang ia lari
gambar diundang giurlah mata menatapi
dikomen sama dia maki kembali,

aduhai dondang sayang masih berlagu
nak jadikan cerita kini berseteru
di'unfreind' si dia relalah aku
ku'blok' dia pula, 

ha! ... puaslah hati aku,

alahai dondang sayang.

ss/spl/pm ... 02/03/2013.