Saturday 29 October 2011

**Mengapa Dan Mengapa?** - by (Junaidah June Indah)

Mengapa setiap yang kita ada
pasti tiada kekalnya??...
itulah pertanyaan hati
pada setiap perjalanan hidup ini

Kasih sayang datang seperti tiada terduga
begitu jua pergi tanpa izin dan pinta ku..
bila hati ini tak di miliki kau hadir dengan kasih di hati mu
tapi bila hati ini telah kau miliki kenapa kau berlalu pergi?..

iiissshh! kejam bangget jadi orang!
fuuhhh! aku mengeluh dalam hati
aku bertahan sekuat mungkin apa jua di dalam hati
aku memujuk hati bahagia itu bukan milik mu...eeemmm!

Aku memunasabah kan diri agar selalu tabah dalam apa jua
walau kadang aku rapuh dalam ujian ini..Ya Allah aku lemah lagi!
aku merenung pada diri dan berbicara dalam hati..hey...
kuat kan semangat dunia ini tiada yang kekal! sabar ok..

Jiwa yang rapuh kembali tenang ..eeemm syukurlah!
aku merenung diri nyawa jua tiada yang kekal
apa lagi kasih sayang yang hanya menyeksa jiwa
kenapa harus ku lupa kasih sayang Allah itulah yang
kekal terhadap hamba Nya..

Maafkan Ya Allah hamba mu ini
aku terleka lagi dalam ujian mu
beri kan lah aku kekuatan lagi
dalam menempuh hari-hari ku di dunia mu ini..Tapi Hati Masih Berkata,

**Mengapa Dan Mengapa?**.Pertanyaan Tiada Ertinya! huhu

~~JUNE INDAH~~29/10/2011