Wednesday 1 February 2012

~ HATI INGIN MELUAHKAN.....~

sengsara sedekad melanda rasa
apakah aku masih punya waktu untuk mengecap bahagia
atau terus saja berteleku mengulit rasa
secuil nama yang terus menggoda
terpatri kejab di danau jiwa

seikhlasnya aku kehilangan aksara
untuk ku tempelkan menjadi mainan kata
yang terlakar bersama bait-bait bicara
untukku serahkan bersama selautan cinta
yang telah lama meranum di taman jiwa
tapi segalanya bagai camping merata
aku resah meredah angkara

duhai....
apakah kau tercuit dengan manis yang sama
bagai madu menyimbah bibir asmara
jika badaiku menggelora lautan kasihmu
kemari... akan aku pimpinmuke suatu sudut yang bisu
di sana akan aku dendangkan puisi rinduku
yang telah lamaku peram seusia hatiku
hanya untukmu aduhai kasihku
andai itu kenyataan bertamu

memberat lama di danau dada
rasa itu kian membara
hati ingin meluahkan....
tapi jiwa masih merimbun beribu tanya
apakah kau masih ada rasa yang sama.....?


♥ manja ♥
15:30pm
01~02~2012