Saturday 16 February 2013

Tentang kecintaan aku.


  • Tentang kecintaan aku.

    Orang tak akan memahami diriku
    tentang kecintaan aku
    tentang cinta aku dalam bidang kupuisian
    ... dalam berkarya
    dan juga dalam bersastera.

    Dan bila aku mendapat
    sebuah gambar grafik yang indah, cantik
    dan ada pula cerita yang tersembunyi di dalamnya
    secara semulajadinya
    ilhamku akan turut menyerlah.

    Di waktu itulah
    aku dan ilhamku akan bersatu
    dan terlakarlah
    sebuah karya yang aku madahkan indah
    bersatu segenap arah.

    Orang tak akan memahaminya
    apa yang mereka anggap
    aku mungkin sedang mabuk asmara
    dan segala luahan yang tercurah
    adalah luahan dari hatiku yang resah.

    Tidak terfikir
    yang itu adalah anugerah
    dari Allah
    Yang Maha Pemurah.

    Ahh! Sesak nafasku sudah.

    ss/spl/pm ... 14/02/2013.