Monday 4 February 2013

Orang perempuan


Orang perempuan ni suka pakai bahasa kiasan, bagi orang lelaki cuba2 lah faham.

Bila mereka bercakap tinggikan suara
MAKSUD TERSURAT:"Mana ada saya menjerit."
MAKSUD TERSIRAT:"Saya cakap kuat2 sebab ia penting dan nak bagi awak faham."
...
Bila beremosi tengok cerita sedih
MAKSUD TERSURAT:"Takdelah,mana ada saya nangis."
MAKSUD TERSIRAT:"Memang la saya sedih, normal le orang perempuan cepat emosi."

Bila akhir bergaduh
MAKSUD TERSURAT:"Saya mintak maaf."
MAKSUD TERSIRAT:"Saya maafkan awk."

Bila minta pendapat
MAKSUD TERSURAT:"Saya nampak gemuk ke?"
MAKSUD TERSIRAT:"Tolong cakap saya cantik ok,okey!(wanita suka dipuji)."

Bila tiba-tiba berkata romantis
MAKSUD TERSURAT:"Kalau betul abang sayangkan saya,buktikan!"
MAKSUD TERSIRAT:"Belikan saya kereta, boleh ?"