Sunday 11 December 2011

- MAAFKAN AKU SAYANG -

Maafkan aku sayang,
Tidak mengerti & memahami,
Maksud tersembunyi atau tersirat di hati,
Seperti tak terasa apa - apa,
Bukan diperlakukan dgn sengaja,
Atau buat - buat lupa,
Tapi aku tidak menyedari...

Maafkan aku sayang,
Memungkiri kata dan janji,
Indahnya mempersona kalbu,
Manisnya impian bagaikan madu,
Terungkai sudah suatu ikatan,
Tiada lagi kata kemesraan,
Tak seperti dahulu...

Maafkan aku sayang,
Membiarkan dirimu sendirian,
Tak bercahaya dalam kegelapan,
Tiada arah dan panduan,
Terkapar dan terdampar,
Menunggu dan menanti,
Sinar suria pagi...

Maafkan aku sayang,
Jika ada rasa marah atau kebencianmu,
Berputik lalu tumbuh subur di kalbumu,
Tiada lagi kata - kata manis, bisikan rindu,
Kita pun seperti terasing,
Lidahku kelu membisu,
Harapan seperti bayangan...

Maafkan aku sayang,
Lontarkan jauh - jauh melayang,
Resah hati mahupun rasa curiga,
Dendam kesumat di jiwa,
Akan kucuba menghampiri,
Berikan kasih dan sayang,
Taat, setia, dan kasih tak berbelah bagi padamu kasihku...

- Shah Putra BestFm II