Sunday 11 December 2011

Cinta Dari Hati

andai engkau bersedih
aku lebih sanggup menangis
dari melihat engkau berlinangan
apalah bezanya tangisanmu
seandainya hatiku turut merasakan sakitnya

inilah cintaku
di langit dan di bumi
ku sekat segala hiba
ku tahan segala duga
engkau sakit
aku yang hilang dayanya
engkau merana
aku yang tidak keruannya
engkau derita
aku yang merasa peritnya
inilah cintaku
yang tak pernah kulafazkan
yang selalu kau ulangi bertanya
kerna aku percayakan cinta
bukan pada kata kata
tetapi pada hati.

inilah cintaku
di darat dan di laut
susah tak kupeduli
senang tak kuhajati
selagi kau sedia menemani
apalah erti senang bagiku
kerna kau adalah kebahagiaan
inilah cintaku
yang tak pernah kugarapkan
yang selalu kau tunggu terbaca
kerna aku percayakan cinta
bukan pada luahan
tetapi pada hati.

-gelap-
05-12-2011
10.00 am