Thursday 10 November 2011

Pada suatu waktu..

Pada suatu waktu..
kamu seperti sudah jauh berlalu.
Hanya menitipkan ayat rindu.
Buat penawar resah seoranng aku.
Ku peluk erat dalam sendu enggan kamu tahu tangis yang bertamu.
Pada suatu masa..
kamu seakan sedang leka bersama dia
membiarkan saya meraba mencari arah dan hakikat sebenarnya.
Penuh tanda tanya.Dan saya terusan berteka-teka.
Kamu hanya mengutuskan khabar setia tanpa tahu saya mengutip sisa bahagia
yang keciciran lewat saat bersama
Buat azimat kasih yang mekar di hati saya.
Suatu ketika saya diduga dengan utusan berbisa
tiada rupa cuma bau yang membuat saya tersedar
Kamukah yang tertulis dalam nota
sedang memilih menu untuk hidangan sepanjang jalan berliku.
Kamukah yang tergambar dalam cereka
sedang tertawa dan bahagia dengannya.
Menanti terbukanya ruang untuk bersama.
Saya enggan percaya, selagi nyawa bergelora dalam raga
Kamu sudah menjadi enjinnya....